Bertil 9, enkel nia

Jädra pinsamt, men vi har varit på bingo igen. Vi skyller på att resten av släkten skulle dit och vi liksom bara hängde på. Nåja... Lika tråkigt som vi visste att det är och lika säker är vi på att vi inte skall dit igen  :-)

Kusin L är här och det är skitkul att träffa henne. Moster H är oxå här, 8 år sen senast eller nå´t. Mycket märkligt hur 3 syskon kan bli så osams om nå´t som ingen vet vad det är. Skumt va? Ingen av dem har varit osams. Nänä

Skitsamma, kul att alla e här iaf. Trevligt!

L och jag har genomfört  ett stycke skogspromenad i hällande regn med Lex och Astrid som såg ut som ett par bävrar när vi nådde bilen tillsist. De luktade som flera bävrar. Uäää. Blöt hund luktar inte hallon precis.

Kusinen och jag har oxå genomfört ett stycke stadspromenad (läs shopping) fortfarande i hällande regn, men här gick det ju iaf att komma undan hyffsat lätt. Jag tvekade på en jättegammal låda på loppis. Ångrar att jag tvekade på den så här i efterhand och funderar på att åka dit och kolla om den e kvar. Håller med L om att den såg rätt skabbig ut. Tänkte ha den som brödskrin och för att kunna göra det måste jag nog skrubba som en tok e jag rädd. Funderar inatt så får vi se hur det blir imorron.

Köket börjar bli färdigt och jag saknar nu en matta och ett par passande gardiner. Möjligt att jag har nå´ra som skulle funka. Har inte inventerat gardinlagret än.

OK, sammanfattningen av idag:

- konsumerat 1st bakad potatis med skagenröra till frukost/lunch
- konsumerat 1 st varmkorv till middag
- konsumerat godis, skinkmacka samt pistagebulle till kvällsvard

Jädrigt nyttigt, känner mig nöjd  :-|  Eller inte

Imorron får bli en bättre matdag så det så. Lillebror Anders fyller 31 år imorron. Grattis i förskott!
0 kommentarer