Bortskämda

Ahaja, tillbaka på jobbet och har slarvat med bloggningen igen *skäms*. Drygt som tusan att åka upp i måndags dessutom gjorde vi upp grundstommen till vinterbemanningen och hastigt kändes det som om det ligger 30 cm snö på backen är bitande kallt. Huga känns gruvsamt, trots att jag är något av en vintermänniska.

Hursomhelst så är det inte sådär överdrivet synd som den här familjen. Vi drar utomlands igen om en och en halv vecka. Sol och bad i Bulgarien för mig och Ida (och Malin, fast hon åker med polare), sol och bad och säkert en massa paraplydrinkar i Cypern för Sandra och hennes polare. VEEET, det är inte så rimligt att åka utomlands flera gånger per sommar. Inte rimligt alls och vi kommer att behöva försöka lägga det på minnet när vi gnäller om hur långt det är till semestern och att vi minsann längtar efter sol och salta bad redan i februari!

Nä, jag mår inte så värst vidare, ont i magen och har haft det hela em. Tog och åt Tacos sen, kanske inte snällast möjliga käk så nu sitter jag här och ojar mig. Skall rasa ihop i puffen framför tv:n och göra skittidig kväll. Finns en lista med en massa måste-jobb-grejer som gnager hål i mitt huvud  :-|

Helgens tillställning med byalaget, surströmmingsfest med dans och grejer har vi nu ställt in pga av för få sålda biljetter. Typ 20 och vi behöver 80 - 90 för att nå break even. Trist men det är bara att konstatera att just surströmming inte verkar gå hem längre. Vi får hitta på andra saker till nästa år helt enkelt

godd najt ål rajt
2 kommentarer
Anonym

Men usch det låter inte kul med vinter hua. Det vill inte jag ha än på många månader. Och lite avis för att ni ska åka till solen är jag, men har just bokat en höstresa till Rom så det borde jag inte vara men det är ju inte riktigt samma sak som sol och bad. Ha det bra och hoppas att din mage blir bättre. Bitte

Helen

Vi e nog varsina ytterligheter du och jag Bitte. Du står för sommaren och jag för vintern. Komplement helt enkelt
:-)