Bönhörd eller nå´t

... Elsa har kommit hem, lite smalare om magen än sist vi sågs och lite smutsigare päls, men lika go som vanligt! Går runt och ler hela tiden. Å va skönt att se henne, hade inte trott det faktiskt.

Vi gick ut tidigt igår och letade med ficklampa i gryningen. Letade överallt nere vid sjön och förväntade mig att hitta en död katt eller kanske snarare resterna av henne. Stryker runt minst en räv här och vi hittade resterna av en katt som räven fått fatt i. En hög med grå päls på snön bara och lite längre bort ligger resterna. Huga huga. Det är lätt att förbanna räven, men med lite smula förnuft i tanken så är det bara att inse och acceptera att katter är mat för rävarna, så där det.

Nu gnäller missen och vill ut igen, men nu får hon allt vara inne. Det skulle bli kallt (ner under -20grader) och då vill jag inte ha katten ute på äventyr igen. Älskade misse!

Igår en slö och slapp kväll i soffan, jag somnade tidigare än väntat och sov mig igenom hela kvällen. Socialt? Nä, inte det minsta.

Idag är Malin i Åre och testjobbar på ett städjobb som hon har möjlighet att jobba med varje bytesdag (=söndag). Tjänar bra med stålar och det gillar Malin  :-)

Ida är i stugan hos sin pappa så här är tyst och lugnt. Har tvättat lite och skall dra iväg till skogs med den röda hunden som har mycket spring i benen. Sen blir det mera städning här hemma, huga dammet har ett övergrepp nu. Bäst att ta upp kampen

God Fortsättning, bara en dag kvar på 2007, vet inte om jag orkar sammanfatta året som gott, men kanske det blir av, vad vet man
0 kommentarer