Bye bye 2007

Årets sista dag. Märklig företeelse detta med kalendern. Att allt liksom skall börja om varje nyår. Varför får inte dagarna vara just ett räknetal från ett givet tillfälle? Kom precis på att det förmodligen skulle bli ett krig om vilket datum som skulle vara 'start' - det känns lättare att bara låta det vara som det är. Årets sista månad har 31 dagar och sen är det ett nytt år helt enkelt.

2008 - som vanligt så kommer det att ta ett tag innan man lärt sig att ens skriva rätt. Tvåtusenåtta förresten, när jag var liten så var det helt otänkbart att ens tänka tanken att ett årtal skulle kunna börja på 20 och inte på 19. Ska man vara lite sentimental så får man ändå vara glad att ha upplevt ett tusenårsskifte. Det får inte alla. Minsann.

Roar mig en liten stund med att sammanfatta 2007

Januari - hemsk, fyllde 40 år och det vill jag glömma brådraskt
Februari - Alpina VM i Åre
Mars - Minneslucka
April - Sökte och fick ett nytt jobb, sa upp mig, ångrade mig och är kvar  :-| 
Maj - Minneslucka
Juni - Madeira, Sol och lata dagar vid poolen (eftersom det saknades sand)
Juli - Minneslucka
Augusti - Minneslucka
September - Albena, Bulgarien. Sol och lata dagar i sanden.
Oktober - Minneslucka
November - Vi 'hittar' Elsa och hennes lilla unge. Hon flyttar in hos oss.
December - jobbstress som aldrig förr. Sandra blir stor och flyttar till Åre.

Jahaja, inte så händelserikt och en jädra massa frågetecken. Har inget hänt det här året? Märkligt hur dagarna då gott så fort. Hmm, kanske får anledning att återkomma

2007  - kommer inte att sakna dig alls, hoppas på mer av 2008
2 kommentarer
Cissi

Jag funderade också på det gångna året och hittade en massa frågetecken... Kanske vi i vår ålder behöver skriva dagbok.. :o)
Gott Nytt År önskar jag dig!

Ida

Augusti - Ida blir 13 :p