I mammas hjärta...

... svider det nu när jag vinkat av Sandra som nu flyttat hemifrån. Kul för henne såklart men jag var nog inte så beredd som jag har inbillat mig ändå  :-|  Det ser så tomt ut på hennes rum, alla möbler och allt står kvar så egentligen syns det inte så mycket förutom att sängen är bäddad  ;-) Det är nog mer känslan av att jag vet att hon inte kommer vara hemma till midda´n imorron. Usch, nä jag vill att du skall vara lite ett tag till Sandra

Första advent idag och det firade vi med mysfrukost i morse, det första ljuset är tänt såklart och lussebullar åt vi oxå. Inte hembakta dock. Lika bra att erkänna det här och nu. Tackar Statoil Dvärsätt, för goda lussebullar!

Åkt skidor med Lexan idag, åkt och åkt förresten, klabbsnö. Maaaassor av snö vilket är mysigt men klabbet satt decimetertjockt under skidorna så varje meter blev en kamp. Nyttigt för fläsket som behövde lite påfrestning. Hunden tyckte inte att det var lika kul dock. Hans päls fick så mycket och hårda bollar så han kunde tillsist inte gå längre. Fick försöka hacka lös dem så gott det gick. Så alla som ev beträtt skoterleden mot Aspås efter mig idag: Nä, jag har inte försökt att ha ihjäl hunden, blev bara tvungen att offra en del av hans päls för att bli kvitt bollarna.

Grötmiddag hos mamsen ikväll, gott. Skinkstut och tomtegröt. En liten försmak av julens smaker. Myyys.

Igår julbasar med Ida´s klass, hoppas på god förtjänst men jag får nog skämmas lite som inte var kvar till slutet av dagen som jag kanske borde. Stack hem och värmde oss och för att Sandra skulle få packa lite i inför flytten. Fackeltåg från basaren till Hägragranen sen, en tradition på uppgång (eller fall) är att fira tändandet av ljusen på en stor tall i grannskapet med glögg och pepparkaka samt lite julmusik. Tyvärr var det nå´ra tappra själar som gick bara. Trist möjligen eller så är det dåligt marknadsfört. Återstår att ta reda på om folk inte vill eller inte visst alltså, får väl se om det blir fler gånger då.

Tindra och Nike sov över hos oss på fredagkväll så vi passade på att baka pepparkakor. Gick galant, roligast var att baka kakor av formarna som föreställer en redan avbiten pepparkaka, en där det fattas en arm eller ett ben.

Hola, hej, nu skall jag jobba lite stund (en mikrostund bara) och sen duscha och se om färgen som jag just har i håret blev OK
1 kommentar
Cissi

Usch, måste vara hemskt när de flyttar hemifrån... Bävar för den dagen även om jag vet att den kommer förr eller senare.. Dottern har en termin kvar i skolan och sedan ska hon flytta till Skåne säger hon. Hennes pojkvän bor där och hon vill gärna jobba i Köpenhamn.