Sparktur på byn

... skall precis till att åka ut med jycken på en sparktur. E för härligt när det är sparkföre (dvs att det finns tillräckligt med snö/is och att ingen har sandat ihjäl föret). Det är rätt kallt idag och alldeles stjärnklart, finfint.

Annars är kvällen full av jobb och jobb, har gett mig den på att nu skall jag komma upp med näsan ur dyn så att det går att andas och skall försöka få bort nå´ra gamla surdegar/dåliga samveten som är effektivast att göra mitt i natten när ingen ringer eller andra ärenden pockar på uppmärksamhet. Men det blir efter sparkturen.

Imorron är planen att jobba hemma ändå, tänkte åka upp och stanna kvar i Åre resten av veckan, men nu blir det nattjobb och då är det skönt att jobba i pyjamasen imorron  ;-) Hoppas mina workmates inte misstycker.

Dagens:
Gulligaste: Lex när Sandra pratade i telefon med honom, viftade på svansen och såg allmänt fundersam ut

Jobbigaste: Kissekattungen som röjer som en galning i ALLT. Inget går säkert, hittills på skördelistan ikväll är ett stycke utgrävd blomjord, ett stycke omkulvält adventsljusstake = mörkt i fönstret, en stycke tjyvsmakad skinka på bänken. Nå´n som vill ha en katt som har energi som få?

Dåligaste: jag som gav tusan i att äta middag idag igen. De e jädrans svårt att laga mat till mig själv. ColaLight och en knäckemacka är vad det blev  Värdelöst :-(

Fundering: Provsvar idag (för min dåliga 'fart' och darriga andning) där de först sa att proverna såg OK ut men i samma mening säger de att jag skall boka tid och komma tillbaka och göra nå´ra mer prover???? Vad betyder det egentligen?

Alles för nu. God afton mitt herrskap
1 kommentar
Cissi

Ursäkta en liten tillsägning:
Ingen middag, istället Cola Light och en knäckemacka. Sedan undrar du varför du har dålig fart?!? ;o)
Att du ska tillbaka betyder säkert att du har hamnat hos någon som tar dig på allvar!