Ett annorlunda missbruk...

jobbet börjar likna nå´t nu. Ganska rimlig chans att kunna ta semester på måndag (iaf säkert onsdag) -- semestervittring i mina näsborrar eller vart det nu känns. Skall bli skönt att få göra som man vill ett par veckor

Dagens lycka: städade frysen häromdagen (det var som Antarktis där inne) och hittade en liten burk med hjortron. Bortglömd längst in i de mörkaste delarna av skåpet. Det blev dagens frukost. Såååå gott. Onsdagslyx liksom

Angående frysen så har jag en dotter som missbrukar is, jo det är sant. Det har hon gjort länge som tusan och jag har försökt att få henne att sluta massvis med gånger. Hon tuggar isen som om det vore godis. Knaper, knaper, knaster... Har t om lyckats bita till sig en spricka i en tand.

Vet att det är anorexi-varning och lite annat på det beteendet och det kan oroa lite. Nu äter Malin mat och är hungrig varje dag så ingen fara med näring och tillväxt, men vad tusan kommer ett behov av is och som jag då gissar kyla ifrån. Det är ju inte vätskan hon längtar efter, då skulle ett glas iskallt vatten förmodligen räcka. Det första hon gör på morronen är att leta fram en 'bricka' med is och det är oxå det hon gör som det sista på kvällen, ibland t om efter tandborstningen. Kollar på TV och käkar is. Hmmm. Vad göra?

Tillbaka till frysstädningen: Har ett eget märkligt beteende som uppdagas när man börjar tina fram allt ur frysen. Varför i hela världen fryser jag ner matdosor, jag som i stort sett aldrig äter lunch och om jag gör det så har jag skitsvårt att äta uppvärmt från mikron. Vad är det för betingad gen som gör att jag då måste spara undan bara pasta till och med. Sannolikheten att jag kommer kasta innehållet är typ 100% och det vet ju den resonabla delen av mig, det är alltså den andra delen av mig som sparar... Strange indiiiiid

Längtar till ikväll då det kan bli tal om en lång promenad. Blev ingen igår då det var jobb, jobb och jobb samt ett litet möte inklämt däremellan oxå
0 kommentarer