Semesterrapport: sista dagen före nästa veckas första dag

Åh, nej, nu måste jag jobba igen! Typiskt! Meeeeen... gissa vad, jobbar bara en vecka och sen är jag ledig två igen. Det blir bra!

Idag: ÖSREGN! Vaknade av ljudet av störtande regn mot backen. Sommarens värsta tror jag... Skall försöka få en akut-tandläkartid idag. Har så jädra ont i huvudet så jag står inte ut snart. Har varit av och till en vecka eller nå´t. Jag har inte tandvärk tror jag, men för länge sedan åkte en liten flisa bort från en tand. Så´där så det blir vasst på ett litet hörn. Nu tror Roffe att det är mer än bara en flisa som felar där. Han tror att min huvudvärk egentligen är en spricka i en tand eller nå´t... Just idag e jag beredd att tro vad som helst bara huvudvärken försvinner nå´ngång

Igår: Fäviken och Game Fair. En jakt- och fritidsmässa för er som inte varit där... Mycket folk och mycket att titta på. Köpte mig ett par vind/regn-brallor. Det var rimligt och enligt planerna eftersom jag målat i mina gamla. Annars är det sparsamma Helen nu ett tag. Har gått för mycket pengar ett tag.

Kikade på en mästerskytt, Jocke Smålänning kallas han och skjuter på alla möjliga och omöjliga sätt. Underhållande... Kollade sen på en uppvisning i WingWalking. Huga huga, tjejer som stod på vingarna på ett flygplan och gjorde trick där uppe i luften. De körde visst i ca 200 km i timmen. Att sätta ut handen genom bilrutan i 70 km i timmen räcker för att förstå att luftmotståndet i 200 km är tufft.

Tidigare i veckan: Stråket och käk där två dagar. Ena dagen med båttur dit och hem. Jättemysigt! Blev blåst och regn på vägen hem, det var synd men det gick ju krypa in i kabyssen... Har oxå varit och käkat på det lokala ålderdomshemmet (!) Det har blivit ombyggt och är numer ett hotell/vandrarhem/restaurang/konferansanläggning och heter AvaGarden  www.avagarden.se De hade supergod mat men stället luktar fortfarande åldringshem och påminner mig om när jag jobbade där och framförallt att min momma och moffa bodde där de sista åren i sitt liv. Det är lite ångest över det på nå´t sätt...

Nä, idag ska jag och Ida nog städa lite i lägenheten (bara lite lagom) och sen ska vi kanske ta och kolla på långa filmer i regnrusket. Mysigt det!

Dagens Avundsjuka: Vi här hemma när Malin åker till Kreta nu idag! Uäää --- vill oxå såklart
0 kommentarer