Nu vänder det igen...

.... midsommar och nu blir det mörkare igen. Typiskt Roffe att säga det, sätta lite pessimistkänsla över en underbart skön årstid och en jättetrevlig midsommarhelg. Hmpf!

Vi har haft bra väder, trots lite orosmoln som vajat i luften så har solen lyst och det har varit såhär ljummet och skönt som man längtar efter under vintern ibland. Var på Stocketitt och midsommarfikade, hur mycket folk som helst och gott fika. Grillmiddag hemma sen... Trevligt

Igår middag hos mamma och pappa, älgstek och potatis, jädra gott och länge sen jag åt. Tack mamma! Det här är jättepreskiberat och toppsecret: Sandra och jag åkte till Häggenås på bilbingo. Pinsamt? Ja vet, jädrigt pinsamt. När vi for dit var vi helt på det klara med att vi skulle vinna ca 75.000 kr, blev inte så och det var så himla tråkigt. Ja va less innan vi  hade vänt blad 3 gånger och det var typ 10 eller nå´t kvar. Tappade bort mig och slösomnade dessutom en gång oxå. Uääääää. Säg inte att vi var dit, vi kommer aldrig att göra om det, jag lovar....

Idag, tog med den trötta och halvsjuka hunden till skogs och lyckades springa min runda igen. En mil utan att stanna det minsta, det e jag skitstolt över. Mentalt brukar jag aldrig kunna springa längre än 5 km oavsett i vilken konditionsfas jag varit i livet. Det har aldrig gått överhuvudtaget. Nu har jag dubblat det. *** STOLT LEENDE ***

Det här får bli nyttighetens dag liksom. Cyklade Frösörundan sen, härlig sol och en skön cykeltur som avslutades med Roffemiddag. Grillad Älgstek och potatisgratäng. Mumma...

Hunden har mest troligt analsäcksinflammation vilket gör att han helt tiden försöker slicka bort det onda i baken vilket i sin tur gör att han blir sårig utanpå oxå. Inte bra, vi har gett honom en halv ibumetin 2 ggr per dag och nu har svullnaden lagt sig men det vill rinna lite var ändå. Hoppas det ger med sig. Har tvättat med jodopax nå´ra gånger men det svider nog, för nu e han livrädd att jag skall nudda hans bakdel och försöker hoppa undan och e hal som en ål så det blir inget jodopax på rätt ställe längre. Tur att hans päls redan är röd liksom

Nu packningsdags, vi sticker ju till Madeira imorron. Dåligt samvete för Malin Veronica som blir hemma och jobbar som en tok istället. Gumman, du får ta med dig kompisar och storasyster och dra till Bulgarien senare i sommar istället... Puss på dig, var inte ledsen/sur/förbannad/mm

Hola hej
0 kommentarer