Sjörövare och Pirater...

Tindra har 5-årskalas idag. Stora tjejen. Piratkalas blir det i farmor och farfars trädgård. Sandra, Malin och Ida stack precis iväg som 3 st pirater. Alla ser autentiska ut förutom Sandra som absolut skulle ha ballerinaskor. Du Sandra: har svårt att se en skoningslös pirat med ballerinadojjor. Faktiskt  :-)  Försökte hämta inspiration igår kväll då vi kollade på första filmen av Pirates of the Carribbean. Bra film.

Var finväder igår, skönt som tusan att solen e tebax och att shortsen inte behöver ligga å skämmas i garderoben. Igår kväll eftermiddag hos mamma och pappa så tog jag med Lex till skogen för den 'vanliga' turen. Bara det att den inte blev så vanlig till sist eftersom Lex lyckades smita/tappa bort mig/knappt hitta tillbaka. Han var osynligt 40 minuter eller nå´t (typ halva turen) och jag hann bli riktigt orolig och tordes inte flytta på bilen i ena änden av promenaden för att åka till andra änden och försöka ropa och leta så jag blev tvungen att ringa på förstärkning. Han kom dock flåsande precis metrarna innan jag var framme, helt slutkörd på darriga ben. Han blev nog rädd, det är ingen tuffing när han blir själv...

Idag - Lex får ledigt och jag tänker cykla en långtur nu runt Aspås-Aspåsnäset-Granbo-Dille och hem. Brukar bli en tur på drygt 3.5 mil om jag inte minns fel. Lagom för en otränad cykelrumpa...

SOLSKEN SOLSKEN SOLSKEN SOLSKEN SOLSKEN SOLSKEN *GILLAR MYCKET*
0 kommentarer