Hur många jeans kan man behöva?

Fredagkvällen nyttjades helt oplanerat till att göra en god gärning... I Malins garderob.  Det svämmar över i alla tjejernas garderober och den goda gärningen kanske sprider sig vidare, det är möjligt  :-)

Det är Loppis här på by´n (i klassen arrangemang) och jag tänkte bidra med kläder som de kan sälja. Det var uppstarten till det hela...

Sorterade raskt upp Malins jeans, de som låg i garderoben var 17 st. Jeans alltså. Sen tillkommer en del byxor i andra material oxå. Tillkommer gör oxå ett antal favoritpar som hon inte ens har i garderoben, de har hon istället i en stor väska som hon släpar mellan sin pappa och här!

Hur många jenas behöver man egentligen? Inte e det över 17 iaf! Kan sätta hur mycket som helst på att hon inte ens kommer ihåg att hon ens har alla de jeans som legat där längst in i garderoben och tryckt i månader utan att se dagsljus en endaste gång.

Kanske man skall börja mäta ett lands välfärd med antalet jeans per unge. Kan nog inte ta med de vuxna. Iaf inte om man skall använda mig som måttstock. Tror att jag kan räkna mina jeans på en hand faktiskt...

Veckans mest:
Knäppa -- Lex, alla kategorier. Alltid. Igår kom han in i rummet släpandes på ett täcke som han tagit ur Malins säng. Helt ogenerat gick han och la sig på det i sin puff på vardagsrumsgolvet. Vafför gör han så´där flänga grejer hela tiden?

Söta -- Nike som är i en provocerande ålder just nu (3) och sitter hos sin farmor och farfar och skall äta. Drar envist gaffeln mot den tomma tallriken så det 'tjuter' så där hemskt så man bara ryser och skulle kunna göra vad som helst för att få stopp på ljudet. Hon håller på en stund och farmor säger inget utan biter ihop... Efter en stund frågar den lilla gobiten "Tycker du om när jag gör så här?" Varpå mamma (hennes farmor) såklart säger "Nääää, det gör jag inte". Svaret från Nike kommer dräpande snabbt: "Varför säger du inte åt mig att sluta då?"  Det var nog lite tråkigt att inte få någon som bad henne sluta direkt, så att hon bara-för-att kunde hålla på en extra stund. Den vann farmor!

Veliga -- Jag, måste bestämma mig nu, nytt jobb eller ej!

Saknade -- Roffe som e i Florida och spelar golf. Han har bara varit borta i nå´ra da´r och jag saknar honom som attan. Inte så likt mig ändå. Brukar inte hinna fundera över att någon e borta förrän de är tillbaka igen. <3 Puss och Kram till honom därborta i solen...

0 kommentarer