Glögg och pepparkakor

Sthlmsveckan börjar lida mot sitt slut. Testerna har gått bra och det känns som vi är på banan. Tyvärr kan så´na uttal bita en i rumpan när man minst anar  ;-)

Boendet på det hittills oprövade hotellet lär inte hända fler gånger på ett bra tag för min del. Vet inte hur många rum jag fått byta till för att hitta varmt vatten till att duscha i. Pinsamt har det blivit, tycker synd om de gulliga tjejer som verkligen försöker hitta en lösning på ett tillsynes hopplöst problem. Hur kan man hyra ut rum i ett hotell där ingen är garanterad varmt vatten i duschen (eller i handfatet). Skumt..

Igår hade vi Release-skumpa fast i annan form. Egentligen firade vi en certifiering som blev godkänd men certifierings-skumpa låter inte lika glammigt :-) H hade köpt med sig glögg så det firade vi med. Jättegott och mysigt. Här på kontoret har de redan julgranen framställd och tänd (av helt andra anledningar, det var ett bus egentligen men den står ståtligt kvar) så det kom nog framkrypande en liten längtan mot snö och advent och jul. Jo´rå, e man julfrälst så e man  ;-)

Roligaste kommentaren igår var:
S: vad firar vi ? (angående glöggen och de nersläckta ljusen mm). 
P svarar snabbt: Att H har gjort rätt!
Allmänt fniss.
S funderar en stund och säger sen: Det kommer jag inte ihåg att vi firat tidigare

Som en kontrast till julkänslan så skall jag idag bege mig iväg och kolla om jag inte kan hitta lite roliga halloween-prylers så att vi kan pynta hemmet lite. Ida skall ha tjejmiddag på fredag kväll

HoolaBandola
1 kommentar
Anonym

Hej Helen!

Har Du oxå varit i Stockholm och arbetat denna vecka. Jag åker ner flera gånger i månaden och arbetar med ungdomar och jag stortrivs i vår huvudstad. Vi bodde där då vår äldsta son föddes men sedan flyttade vi hem till tryggheten i Dalarna. Vad gör Du för något? Jag förstår att det är inom IT men handlar det om datasystem till kontor eller? Jag är inte så bra på sådant men jag vet ju att det finns olika system inom socialtjänsten som konkurerar med varandra. Hoppas Du får en fin helg.
Mvh Maria