Premiär, den norska gränsen och mask i magen

Vad hände med gårdagens blogg? Alles försvunnen? Nåja, kanske inte stod så där särskilt jättemycket egentligen...

Helgen:
- tröttare än genomsnittet i fredagskväll, somnade helt osocial redan innan 21
- tidigt uppe på lördag, älgjakt på schemat och 1st älgoxe fälldes. Lex som vanligtvis tycker älgar är jädrigt läskiga och springer helst mot bilen om någon skulle titta fram i skogen, tyckte efter ett långt tag (när han var bomb-tvär-super-extra-säker på att den verkligen var död) att en älg är snyggare naken så han började bita bort pälsen. Skumt beteende av en fågelhund eller hur?
- Lördagkväll oxå i soffan, sorry, den mest osociala av alla känns det som. Somnade utan vidare förstås och vaknade av att jag tyckte att barnen varit ute för länge och sms:ade halvilsket att det var dags att komma hem! Hmmm.... de var bara det att alla redan var hemma och i säng dessutom. Shit vad jag sovit alltså.
- Söndag = sovmorron och min pappas alldeles egen dag. FARSDAG som vi firade med mackor och te och han fick inte en endaste slips (brukar  han iofs inte få heller), hans paket innehöll ficklampor *3 och tidningen Illustrerad Vetenskap och lite lotter att hoppas extra på.
- Premiärtur på skidor för den här säsongen, skönt och kul, men gud vad otränad jag är ändå. Darret i andningen är kvar  :-(  Stack iväg och tränade sen för att bättra på både flås och armstyrka så jag orkar staka mig fram på bakhala skidor [en pik till dig Roffe  ;-) ] Träningen gick bättre än väntat och på länge. *Nöjd*
- Kvällen hos pappa en gång till när Sandra oxå ville vara med, nytt te och mackor. Mums, tur att vi tränade innan förresten. Det var mycket 'gott' på mackorna. 
-Kissekatten (den stora) heter förresten mest troligt Elsa  (vi velar om det) och  hon har mask. Uääää. Äckligt! Jag har avmaskningsmedel för hund, kan man använda det även på katt, doseringen är ju på kg??? Nå´n som har en aning?

Idag en jädra snabb sväng över till Trysil, 90 mil tur och retur, men det blev en del bra saker utav det, förutom att ha fått en ansikte på de inblandade på 'andra sidan'.
  

Trött som en örn e de nu dags att hoppa i bingen, skall bli skönt att slå igen de blå. Hörs!


image53 image54
1 kommentar
Anonym

Men vilka söta katter. Nej tror inte att det är samma maskmedel till katten. Sist jag avmaskade katt fick den tabletter. Men kolla på apotekets hemsida eller vetrinär fass
www.fass.se och sedan fass för djurläkemedel
Häls Bitte