Bad i obygden

Söndag igen, jädrar va  helgen gick fort. Känner mig 'kräkig' och trött. Somnar så fort jag sätter mig. Orkar inte med ens den lättaste promenaden utan att bli genomsvettig och få en rusande puls. Vad är det som  händer?

Ida´s klass har Kakfest idag, de har bakat en massa gott och blandat och bjuder inte till ett frosseri av fika. För 40 kronor kan man fika sig proppmätt samtidigt som de själva tjänar en slant till sin sk Danmarks-kassa. Kul och välbesökt som det lät på Sandra som gästat kalaset. Själv vågade jag inte gå in, rädd å smitta nå´n med ev magsjuka.

Fint väder ute och jag skulle vilja bjuda  hundstackar´n på en välförtjänt skogstur, får se om en stund

Igår fyllde Y 30 år! GRATTIS SÅ HIMLA MYCKET

En överraskningstur till Orrviken (av alla ställen i obygden) där vi spa-ade och åt lunch på ett jättetrevligt ställe som heter Hallgården www.hallgarden.se för den intresserade. Där fanns ett skönt spa-kar med bubblor och massage, en stor bastu, ett litet gym, ett trevligt lunchrum och en bakstuga (som vi inte nyttjade dock). Har kikat på deras hemsida och sett att de även har uthyrningsstugor och en grillkåta....

Mysigt som sagt, lite oväntat. Orrivken för mig har varit 4 gårdar och ett 'fjös' typ (ursäkta mig alla Orrviksbor), den fördomen kom på skam och vid tillfälle kommer det nog bli en eller annan tur dig igen.

Tror att de va en uppskattad överraskning för Y. Kvällens fest blev nog oxå lyckad hoppas jag....

Nä, nu ska jag fundera ut vad vi skall äta till middag och försöka ta mig ut en sväng med jycken. Ja får väl sätta mig på en stubbe och låta honom springa runt och motionera sig själv

image50
1 kommentar
Anonym

Hej!
Hittade Din blogg som verkar bra. Vi skiver om samma saker, lite om vardagen och allt annat som faller en in just den dagen. Bra och trevlig blogg.

Mvh Maria Fältskog