2 extra

... barn har jag i helgen. Tindra och Nike e här för papsen och mamsen e på bröllop söderöver. Kul att ha dem här!
Idag har Tindra och jag varit i skogen och plockat 'höst' och gjort fint. Det var meningen att vi skulle greja på balkongen men det stormar så mycket så det var ingen mening. Vi gjorde fint i hallen på skohyllan istället...

image43



Stormar som sagt, har gjort det hela da´n och jag vet inte om det kommer lugna sig till imorron heller. Mysigt på nå¨t sätt. I skogen var det härligt att vara, vi hade ju klätt oss ordentligt förstås annars fryser man ihjäl på två röda. Känner mig lätt störd och udda när jag säger att jag älskar verkligen hösten. När man väl fattat att sommaren är slut så är det kärlek! Mamma tycker jag är född på nå´n annan planet som tänker så. Hur är det med er andra?

Vi mötte förresten en ny hund i skogen idag oxå. Hon hette Elsa och var en vild Flatte. Poppis med damnamn på hundar som det verkar, just nu vet vi av Astrid, Signe, Agnes osså Elsa. Det märkliga är att ingen döper sina hanhundar på motsvarande sätt. Har aldrig hört nå´n hund som heter Erik, Jan-Olov eller Magnus...

I övrigt har vi bytt gardiner och putsat fönster i tv-rummet. Det var nog bara för att höstkänslan blev så stark just idag, annars har jag jädra lätt att dra ut på så´na 'måsten'. Känner mig nöjd iaf

Middag med pappa och mamma oxå, bestående av pasta och karre´med ädelostsås (inget som viktväkarna har rekomenderat, gjord på fetaste av de feta gräddsorterna som finns).

image42

I den här stekpannan låg ca 6 st karréskivor som blivit kvar middagen.... ett minne blott alltså.

  

WANTED

DEAD OR ALIVE

---

LEX

Röd Setterhanne 2.5 år

Sågs senast med en bit kött i mungipan och steksky droppande ur pälsen

---

2 kommentarer
Anonym

Haha *gapskrattar* härlig jycke! //Nicke

Anonym

Fniss Hundskrälle
Bitte