Efterlängtad...

... skogspromenad igår och tänker försöka skynda mig ut och hinna med en idag me´. Lyckligtvis så har jaktlaget bestämt sig för att inte jaga de här dagarna och då gäller det att passa på...

Igår stod en älg och lurpassade på mig istället och jag tror de är så kluriga så att de vet var de skall hålla sig. Den här stod nämligen efter ett skogparti där det inte jagas alls, rätt nära byn och alldeles intill vägen där jag sprang. Huuu va skraj jag blev av knaket. De e förfärligt stora djur. Hunden? Det fega lilla kräket drog snabbt som ögat till bilen före mig  :-)
1 kommentar
Anonym

Ja du kommer man nära så är de enormt stora. Bonzo drog oxå snabbt som bara den de gånger vi träffade på älgar. Hoppas du hunnit ut i skogen här har det regnat de senaste dagarna så jag har inte varit i skogen på länge. Längtar för även om jag inte tycker om att det blir höst för sen kommer ju vintern så är det härligt i skogen på hösten.
Ha det bra Bitte