Godmorron...

Uppe och pigg som en mört (mört och mört, inte vet jag om de är pigga, men jag e iaf pigg). Ska nu  ut och röra på mig en lång stund tänkte jag. Idag måste det blir långpromenad efter vägarna eftersom jägarfolket intagit vårt revir  ;-)

Igår bio, Bourne Ultimate -- rätt OK, kanske hade för höga förväntningar. Lite jobb oxå, ett misstag på jobbet har gjort att jag mistat 2-3 dagars jobb  :-( Ledsamt men lätt hänt. Bara att kavla upp armarna och göra om allt helt enkelt.

Malin fick en rolig kommentar om sitt rum igår. C´s lilla dotter E kikade in där och konstaterade spontant: "va stökigt rum du har" -- "du måste städa, ska du ha hjälp?" -- Haha, Malin! Hon tyckte att det var så stökigt att hon antog att du inte skulle kunna klara upp det där själv, och erbjöd dig sina tjänster. Så jädra gulligt  :-) 

Dagens to-do:
- motionen går först, ut på nå´ra timmars promenad. Sköööönt!
- mammas katt skall ha sin ögonmedicin. Idag skall det bli  utan klösspår på armarna hade jag tänkt  ;-)
- mamma och pappa kommer hem imorron så vi skall göra lite höstfint på deras bro
- ta reda på tvätten innan jag behöver tvättkorgen till ny smutstvätt. Att de ska va så svårt :-(
- jobba lite mer, men det får bli sent ikväll
2 kommentarer
supermamma

Av barn och fyllhundar får man höra sanningen sägs det ju :)Synd med det där på jobbet men som sagt det är bara att ta om det från början!

malin

haha =)