Blåbärstårta och blöta stövlar

Jag Ida och Tindra tog med oss Lex och drog till stugan. Vi trotsade regn och rusk och drog iväg. Åkte dessutom från 'fel' håll för att få lite mindre sträcka att gå. Redan förra sommaren lovade jag mig själv att aldrig åka upp den vägen igen med min bil som är väldigt lågt byggd.

Hmmm... hade jag lixom förträngt med påföljden att jag nu har halva bilen i en plastkasse  ;-) Körde sönder en massa plastgrejor som satt fast här och var under bilen. Det är mycket och stora stenar överallt och jag behövde backa och ta om ett par gånger och då hakade plasten fast och blev sen kvar på backen. Blev t om tvungen att be Roffe om hjälp för att få bort det som lossnat runt hjulhuset. Jag kunde inte få lös det sista och det som hängde och slängde därunder fastnade under däcket när jag körde. Åhhh vilket äventyr det blev. Inte nog med de 18 mil som kördes till jobb och tillbaka igår. Han fick göra en likadan sträcka till upp till Åkersjön. Särskilda TACK-kramar till honom!

Nåja, väl på plats så har vi haft jättemysigt, vi har plockat blåbär till Idas tårta och lite till Nike som inte fick följa, hon har för korta och trötta ben att gå med  ;-) Vi har busat med Lex, spelat Yatzy, spelat kort, målat och ritat osv. Tindra och jag smög upp imorse och gjorde en fin blåbärstårta till Ida som fyller 14 år idag!

Bäcken när vi skulle hem idag hade svämmat över. Den som igår hade ca decimterhögt vatten hade i dag dryga 40 cm. Har regnat som attan. Idag hade vi iaf uppehåll. Varmt har det varit hela tiden...

Här kommer ett bildcollage. Just collage har jag snöat in lite på nu ett tag, jag vet. Men det blir en bra sammanfattning  :-)

Trevlig Kväll!





Tänker på familjen E hela tiden!
0 kommentarer