Med Puls

.. vaknade av att mobilen ringer. Svarar och någon i andra änden pratar ett språk jag inte förstår. Den sekunden blir jag tvärvaken och pulsen steg och jag kan knappt andas.

Han fortsätter att säga saker men jag avbryter och frågar om han kan prata engelska  men det kan han inte. Säger nå´ra ord som jag tror att han kan känna igen trots att han inte talar just engelska. Hospital. Emergency mm. Han förstår forfarande inte och jag tror att han frågar mig om jag kan prata polska. Hör att det piper/tjuter i bakgrunden. Samtalet bryts...

Åh my good va hjärtat slår nu. Ser på mobilen att samtalet är ringt med landskod 48 så vi googlar på det och ser att det är landskoden för just Polen. Axlarna åker ner och hjärtat kan börja arbeta normalt igen...

Ser att klockan är 8.29 så jag antar att Malin och hennes kompisar fortfarande sover sött därborta i Alanya. Pust!

Fy vilket sätt att vakna på!
1 kommentar
Alex

Samtal från Polen är kanske inte det man väntar sig direkt på morgonen :O