Soligsöndag

... jo det är sant, det är soligt ute idag och ganska varmt. Såpass att jag hoppas lite på mer sommarväder under min semester. Jag är ledig ett par veckor nu och det skulle vara skönt att bara få sola och må gott de veckorna.

Aningen trött och som de flesta andra så vill jag bara vara mer och mer ledig så jag tänkte kolla med min chef och kollegorna om jag kan vara ledig ytterligare 4 dagar sen. Det finns både innestående semesterdagar och komp att hämta ut och jag hoppas att det funkar med övriga. Håller mina tummar

Idag har det ringt lite på morronen men nu är det lugnt så jag tror att Ida och jag törs oss på en tur ut till Rödön för sol och kanske ett vågsamt dopp i vattnet som tyvärr lära vara rätt kallt. Får se. Bilen är på en tur till stan med Sandra. Eller snarare den tog en tur dit redan igår och har inte kommit hem än.

Förkylningen vill inte ge med sig, och att sova gick dåligt. Var t om ut med Lex vid 3-tiden imorse. Ont i njurarna gör att jag försöker undvika att hosta vilket säkert saktar ner farten på förloppet. Tack gode gud för nässprey, som gör att det går att andas. Nä du ska jag slutföra lite jobbstuff och övertala tonåringen sen. Wish me luck... med tonåringen alltså. Jobbgrejorna fixar jag ändå  ;-)



0 kommentarer