Yr.no

ger inte särskilt stort hopp till en bad och solsemester. Varken här eller i Östergötland... Hmmm. Kanske dags att låta bli att tillägna vädret så mycket uppmärksamhet. Semester har jag hur som helst. Väder kommer det att bli alldeles oavsett om jag gillar det eller inte.



Nåja...

Igår firade vi den mindre av mina två små bröder. Härligt att kalla dem små när de är i medelåldern bägge två. Men det ger mig själv lite andrum. Kanske jag aldrig fyllde 40 ändå, kanske det bara var en ond dröm ;-)

Hursomhelst så fick vi supergod paj som hans H hade fixat. Grekiskt Lökpaj. God sallad och hembakt bröd med soltorkade tomater och oliver(?) i. Alltihop jättegott iaf. Kanske kommer jag över receptet  och kan smyga ut det här  ;-)
Vi kunde sitta ute trots lite vacklande väder.

Ida och jag tog en skogstur med Lex som hade massor av spring i benen och såklart oxå en jädra längtan efter ett skönt dike med dy. Blääää för den hunden. Vi kollade lite efter bär och det var inte så mycket av någonting egentligen. Hallonen små och hoptorkade. Blåbär var det lite av men där det väl växte bär var de jättestora och fina. Lingonen är ännu bara halvmogen och hjortron letade vi inte ens. Nåja, vi fick ihop en liten skål till A iaf vilket var meningen med trippen.

Apropå ålder så hyrde jag och Malin en thriller igår. BuenosAires hette den. Märklig och inte mycket att se. Ingen thriller iaf. Det var mer en dokumentär kan man säga. Hur som helst när killen frågade efter mitt personnummer så säger jag 8810... Han vände sig om och kollade på mig med en misstänkt blick   :-) Haha... så lätt gick det alltså inte att dra av sisådär en dryga 20 år alltså... Det var Sandras personnr som jag tänkte dra (eftersom vi brukar hyra film på hennes 'konto') men det var ingen mening att dra den historien för honom kände jag. Bara att plocka fram 6701.. istället och gå därifrån som den 41-åring man e

Nu skall jag köra lite testgrejor (jag vet att jag har semester, men det är roliga tester i den här versionen, många beställda av mig själv och då är det smidigt att vara den som testar av  och godkänner dem oxå).

Ses!
2 kommentarer
Hanna

klart du kan få receptet...

Helen

Åh vore toppen Hanna. Då ska här lagas paj i massor sen! Kanske du mailar mig?