God Fortsättning

efter en ganska fullmatad julafton kan vi idag bara ta det lugnt och lulla runt här hemma och må gott. En trevlig och skön julafton med stora släkten. God mat förstås, trevligt sällskap och påhälsning av Tomtemor (!) med häst och släde och stora förväntansfulla barnögon. Precis som det ska vara.

Lex och Pixel firade julen på lite olika sätt, Pixel med att springa runt som en tok hemma hos mamma och pappa och röja med allt han hittade, högt och lågt, Lex lite mer betraktande. Så mycket folk att bli klappad av och så mycket gott att äta. Mumma även för jycken.

Mamma fyller ju år på julafton och det har nog aldrig varit direkt en höjdare för det firande 'försvinner' ju lite i den allmänna julyran, grattar henne lite extra idag istället:

GRATTIS MIN ÄLSKADE MAMMA!

Idag och imorron har jag bakjour vilket innebär att jag jobbar 'light', jag har knåpat med ett par smågrejor nu och behöver inte göra mer om det inte kommer in mer ärenden och min kollega tycker att hon inte hinner med. Skönt, jag kanske t om hinner ta en promenad i det fina vintervädret sen.

Sandra och jag har varit på Julotta (som vanligt, faktiskt), alltid mysigt även om man är tröttare än tröttast där i kyrbänken. Kyrkan i det närmsta full och de psalmer som spelades var i år bara 'kända' julsånger. Till det oxå körens julsånger som xå var juliga. Det kan vara lite si och så med det. Julsångerna alltså. Där är jag nog gammaldags antar jag, jag vill höra Stilla Natt, Nu tändas tusen juleljus osv...

God Fortsättning på er allihopa.


0 kommentarer