Lusselelle

klev upp i ottan för att kolla på tv´s luciamorron. De va inte så stämningsfullt som jag hade hoppats på. Mysigt ändå att fika med tända ljus lite småtrött i soffan.

Nu har jag slöat ett bra tag och skall ta tag i ett par jobbgrejor för att sen ladda för en kväll på Hägragården, där det är LuciaRockPub. Jobb alltså, men kul hoppas jag det skall bli. Vi är den här gången jättemånga som jobbar så arbetsbördan blir förhoppnings liten på var och en.

Gårdagkvällen bjöd på en promenad med Lex och sen tv och Idol-finalen. Har ju inte följt med så jag har dåligt koll på andra namn än de två som var i finalen. Vet inte vad Alice presterat tidigare men bara genom att bedöma gårdagens 3 sångnummer så tycker jag att Kevin var rättvis vinnare. Så innerligt glad han blev oxå

Strålande väder idag, fortfarande massor av snö och vitt och fint överallt, ca 10 grader kallt och enligt en säker källa (Roffe) så skall det bli sol oxå. Hur bra låter inte det. Det blir nog en promenad vad det lider.

Jag och Ida är sola här hemma, alla andra är på vift. Det betyder att vi gör som vi vill, vi kan t ex käka frukost framför tv:n om vi vill. Det vill vi. De ska vi göra just nu

Roffe och Lex, kvällspromenad i Dvärsätt

0 kommentarer