Rökta korvar, änglar och hästbajs

Söndag idag. Söndagen efter en trevlig tillställning på Copperhill igår. Invigning med pompa och ståt och det var verkligen roligt att få vara med. Mycket uppklädda personer, inbjudan gick ut med klädkrav "Mörk Kavaj" vilket för damer betyder knälång klänning eller byxdress. Jag hade oroat mig för det en aning, jag klär inte i klänning tycker jag och det där med byxdress lät himla byrå-aktigt. Jag valde tillsist byxor ändå. Finare såklart, med tungt fall och vida ben. Till det en kavaj/blus i ett filtaktigt tyg. Tycker det var fint men var som sagt orolig för att jag skulle vara den enda som iaf en aning trotsat klädkoden. Behövde inte det. Det fanns många som t om missat att det inte var lämpligt med bara axlar eller lång klänning. Nåja...

Jättefint, jätteroligt och riktig kul tillställning. Så kul att det har känts i kroppen hela da´n  ;-)

Sandra och jag tog med oss mamma och pappa och for till stan på Jamtli Julmarknad. Alltid så mysigt. I år är här så mycket snö och kallt så det blev extra julkänsla. Det var maaaaassor med utställare men jag är en dålig kund på så´na tillställningar. Inhämtar mest inspiration till att göra en massa saker själv. Har redan nu ett litet projekt on-going med ideér från idag... En varm och skön mugg blåbärssglögg var gott i magen i kylan iaf.

Middag hos mamma och pappa och nu skall det jobbas lite. Undan med nå´ra högar hoppas jag. Kanske det blir tid för lite Wallander eller Beck eller vad det nu kan vara för söndagsfilm ikväll

Skön söndag! 


0 kommentarer