Tvåtusenåtta

.... lördag idag och vi är inne i 2008 års sista vecka. Det är ju märkligt att ett år kan gå så fort. Jag borde kanske sammanfatta året som gått lite men det får nog bli sen. Just här och nu känns det inte som året innehållit så mycket att skriva om egentligen.

Minns att jag vid nyårstider i fjol lovade mig själv att 2008 skulle bli ett bättre år och det har det blivit på ett sätt. Jag tog tag i min jobbfrustration och avsaknad av utmaningar och förkovrar mig, på egen hand iofs men det spelar ju ingen roll. Efter nyår står ett par kurser till på tur och bara väntar på att få starta.

Det finns dock andra saker som fortfarande inte kommit så mycket längre tyvärr. Det är väl min utmaning inför 2009 antar jag!

Idag:
Sovmorron, ledig idag och ingen telefonvakt längre.
Käkat familjefrukost, det är inte alltid vi lyckas att få ihop det med att alla är uppstigna och dessutom hungriga vid samma tidpunkt
Till stan med tusentals andra, vi skulle hämta Ida´s telefon som varit på lagning men som inte var lagad trots allt  :-(
Fikat/Ätit på Tages
Varit till mamma och pappa och kollat i en ny bok som de köpt. Den berättar om finurliga människor i Södra Storsjöbygden som uppfunnit saker, tillverkat saker och stått i på ett anmärkningsvärt sätt. Min mormors familj drev en kaggfabrik där, intressant att läsa och framförallt att slå samman den historien med de nå´ra 'hål' som fins i den släktforskning som jag gjorde för 100 år se´n eller nå´t.

Dagens sågning går till OnOff för att de har så uselt 'system', man måste ta en kölapp för att ens få veta priset på vissa varor. Härligt blir det då när man har kölapp 181 och det på displayen står 130 nå´nting och bara en person som betjänar. Senare om man mot förmodan har lust att handla nå´t så skall man stå i en ny kö där det iofs bekänas av hela 2 personer. 1ggn i kö måste räcka! Tänk sen om du råkat ställa dig i kassakön för att lämna tillbaka nå´t. Du står där i 20 minuter innan  du kommer tillräckligt nära kassan för att där se ett anslag om att returer inte tas om hand i kassan direkt. Näpp, du måste ta en kölapp hos säljaren först, för att där få ett papper som du sen skall gå till kassan och köa igen för att ev få tillbaka nå´ra pengar. Topp! NOT!

Nä, nu ska jag dricka en julcider och se om lusten att kila iväg på hemvändarpuben infinner sig. Skulle vara kul tror jag, förra året var en succe´




3 kommentarer
Anneli

Gå på OnOff är lika med skyhög irritationspuls.

Här ligger jag i myskläderna och har alldeles glömt bort puben :-( och nu orkar jag inte ens tänka på att jag skulle fixa till mig och gå ner,snacka om att slöheten har tagit över min kropp:-/ Ha så kul om du går dit.

Cissi

Ja dessa köer! Har varit på rean idag men det blev inga inköp. Det var kö, kö och åter kö överallt...



Tomtarna är inte mina utan fanns på stället jag skulle fota på. En 1700-tals gård som ligger i kommunen.

Nicke

Tjena tjejen. Gott nytt hörru. Det är party på Gröngatan om du e hemmavid, tema: silver (brist på fantasi)