I väntans tider...

Missekatten Elsas mage är tokstor nu och bäbisar väntas när som helst. Hon försvann en vecka mellan julafton och nyårsafton så är rätt säkra på när denna graviditet startade, såvida det inte är hundens som är fader´n förstås  ;-)

Spännande och lite läskigt tycker jag att det är. Och besvärligt. Alla barnen skall ju ha ett bra hem sen åxå.

Nu skall jag käka en macka. På tvång, men jag får försöka se det som en fördel. Hade det varit en 'vanlig' jobbardag så hade jag istället varit tvungen att käka havregrynsgröt. Nu slipper jag det.

Idag börjar jourhelgen, bara å kavla upp ärmarna och ta sig igenom. Vi jobbar dubbelt så jag utgår från att det kommer bli plättlätt.

Igår skvallerfika här hemma. Tänk att man bara måste få skvallra och fnissa lite, ibland med och ibland utan vin. Igår fick det bli till te. Funkade det oxå  :-)  Tänker jättemycket på A, så himla jobbig situation. ***Kramar till A***


Mot Åre!


Det är förresten 10 grader kallt och har snöat mängder igen så påsksnön är räddad (specialare till dig Cissi, hoppas du läser nu)

2 kommentarer
supermamma

åh vad kul med kattungar! Men jobbigt också förstås. Skulle va kul om de var hunden, kan inte låta bli och fundera på hur de små stackarna skulle se ut;)Ha en trevlig helg trots jobb !

Cissi

Tack och tack! :o))
Jodå, pappa ringer varje dag och är lite taskig. Berättar hur underbart det är med minusgrader, nysnö och strålande sol.
Men snart kommer vi! Sex härliga dagar blir det.