Uppdämt behov av stadsluft

... ibland är det bara ett MÅSTE för mig att få bege mig till stan. Oftast utan en enda giltig anledning osså. Idag hade jag ärenden, eller snarare hade Sandra ärenden, men jag behövde en persienn till sovrummet så det så!

Hur som helst är det skönt att skrutta runt på stan och kolla lite här och där, kanske ta en fika som vi gjorde idag. Det urgamla Törners har blivit riktigt fräsigt förresten. Disken och 'fronten' på butiken/cafeet är jättefint. Övervåning har de oxå så det finns mycket sittplatser. Längst in i lokalen ser det dock ut som det alltid har gjort. Dit in är barnvagnsmaffian hänvisad. Vi gick upp för att slippet oljudet från arga barn som inte fick som de ville.

Malin 'råkade' få sluta lite tidigare så hon kom och gjorde oss sällskap. Maaaaaaalin, du e ju för fasen skitmycke´ledig och har hur mycket sovmorron som helst ju. Lökarlinje  ;-)

Behovet av stadsluft i mina lungor är fyllt för ett tag framöver. Nu har jag dessutom slut på lediga dagar, nu är det bara att bita ihop veckoslutet och helgen igenom. Det är trevligt med lediga dagar INNAN en jobbarhelg. Är det lätt att tycka DÅ. Vet hur det kommer kännas till helgen  ;-)

image66
0 kommentarer