Det sista av julen...

.... jobbmorron idag och som vanligt trött som en örn när jagmasade jag mig hitåt. Har haft mitt ide i Björnen den här helgen. T om på samma våning som Sandra  :-) 

Sena jobbkvällar ger inte så mycket utrymme för att umgås men igår hann vi med att käka Holiday-burgare som var skitgoda. Riktigt tjocka biffar av grovmalen köttfärs och en massa stekta/wokade grönsaker. Superdupergott. Kanske extragott för att jag inte käkat så särskilt bra tidigare och magen var rätt tom. Sen spetsades ju allt med cola-light och den gör ju sitt som stämningshöjare  ;-)

Imorse när det var dags att checka ut så hade de tänt en massa maschaller runt repan och upp mot vägen. Jättemysigt i mörkret och om jag var gäst skulle jag gilla både att komma hit och åka härifrån i det skenet. Det var väl lite kvar av julens känsla.

Ryssarna firar sin motsvarighet till julen imorron (den 7:e) har jag för mig. God Jul på er då alla Ryssar!

Här på kontoret är kallt som själva f:n, en fundering som jag haft är att fastighetsbolaget drar ner på värme under helgen när ingen förväntas sitta i stort kontorskomplex till byggnad. Det är rätt kallt i vanliga vall men nu under helgen går det inte vara här utan stödvärme från ett extrainsatt element. Hugaligen.

Därför mina vänner kom jag på att jag skulle värma mig med det sista av julen rester. Kvar på bänken i fikarummet stod ett par flaskor med glögg som jag nu tullat på. Utöver det så tog jag fram 2 lussebullar av de som vi på avdelningen bakade strax före jul.

Sista julkänslan (eller första för år 2008). Gott och värmande, men nu vill jag nog inte ha mer av den varan förrän till första advent. Nu väntar jag på äggnoggen till påsk och caphrinian på semesterna först...

Back to work, slut på lunchen, dags att ta tag alla ärende som i Nilex skriker med illröd färg och därmed är försenade. Ajajaj
0 kommentarer