Leeeedigdag

whohoo... först sovmorron. En tanke till stackars Roffe som måste dra iväg västerut, trött och frusen i bilen. Sover sen vidare till halv 10 utan skrupler. Så skönt.

Tar mig en kopp te och sjunker ner i soffan och på med tv´n. Varför har jag ingen aning, vad tror jag att jag skall hitta där liksom. Förutom massor med tv-reklam och så´na ordbingoprogram där det står en jobbig tjej (oftast) och tillgjort och skrikande försöker få en att bränna pengar på att ringa in och gissa på ordet.

Det måste vara världens bluff förresten, det är klart att i bingoprogrammets intresse ligger ju att ingen skall ringa in det rätta svaret direkt utan det skall gå i stort sett hela programmet såklart, annars tjänar de ju inga pengar på samtalen. Så jädra lätt att lista ut och ändå sitter folk och ringer! Sitter och irriterar mig över de som kollar på programmet och ännu mer över de som ringer in den första minuten. Ärthjärnor! Vad är det för typ av människor som sitter där och glor egentligen.... tills jag skamset inser att jag själv sitter ju där för tusan, sitter där med mitt Gotlandste och gissar de 4 sista bokstäverna i order GULD_ _ _ _  Hoppas att ingen såg mig tänker jag och zappar vidare...

... tills lag landar på Discovery, en väldigt blandad kanal skulle jag vilja hävda, ibland ett och annat guldkorn (haha, just det ordet kanske jag skulle fått bingo med förresten) men rätt mycket skit oxå. Just idag handlade det om en kille som fått för sig att åka skateboard och hoppa ut i GrandCanyon för att sen falla neråt i skärm.

På platsen med den byggda rampen m tillbehör står hans fru och deras dotter. Låt säga att hon kanske var 5 eller 6 år. Där står hon och säger att hon är rädd och orolig osv osv medan hennes själviske far bara tänker på att han minsann skall klara av nå´t (fånigt) som han helt enkelt bara fått för sig att göra. What! Vilket ego! Han misslyckas dessutom en gång, missar rampen och åker ner mot avgrunden tillsynes helt chanslös, klarar sig dock.

Den lilla dottern står kvar är säger om och om igen att hon är rädd och ängslig osv, men vad gör pappa självisk då, jo han börjar greja med rampen för att göra om 'tricket' igen. Gör mig redig förbannad. Den lilla tösen skulle inte behöva ha en pappa som utsätter sig för såna risker och om han nu ändå absolut tänker göra det så skulle väl för h*e inte den lilla tösen behöva stå och kolla på, liten och livrädd! Idiot! Nog med tv för idag, nu lite lite jobb och sen en skidtur med settern


Malin är förresten fortfarande hemma och är sjuk, ont i öronen, halsen och snuvigt täppt i näsan. Är vaken på nätterna och sover på dagarna. Hmmm, dags att kvickna i nu tjejen.
0 kommentarer