Slut för idag

... lördag med massor av innehåll. Ska nu lägga mig och lyssna på Liza Marklunds StudioSex. En ny 'våg' av att lyssna på ljudböcker på vägen till och från Åre för att ta död på annars meningslös tid för med sig att man åker bil en extra sväng runt byn om boken just för tillfället är extra spännande. Just nu är boken så intressant att den måste få följa med in helt enkelt.

Uppe med tuppen idag, skjuts av Malin till tåget (till Åre och Sandra) och Ida till Kyrkan (för buss till konfirmationsläger) så vid 9-tiden stod Lex och  jag redo för en härlig skidtur i skogen. Går få det att låta hurtigt, men det var det inte, flåsande och med darrande andning tog jag mig runt.

Toksnöande blötsnö, i stort sett snöstorm med snö från vänster till höger istället för uppifrån och ner, den blöta snön fastnade under skidorna och fram kom det sämsta av humör. Grrr...

Vad tror ni hände med humöret när jag sen i snöstormen med bilen körde rakt in i en snödriva och satt sen benhårt fast. MORR! Inget folk inom räckhåll, ingen hemma i närmsta gård, men jag tjuvlånade deras spade och grävde och grävde och grävde vilket inte gjorde någon skillnade visade det sig. Det var under bilen som ett stenhårt kompakt lager med snö gjorde det omöjligt att komma fram. En stav fick bli verktyget som bit för bit hackade lös. Tog alldeles för lång tid! Morr igen.

Vidare idag: mer snö, skoterturer i ett superhärligt före. Längtar upp till stugan som en tok. Får bli nästa helg förhoppningsvis. *Hoppas*

Ikväll middag och bio med Evor. National Treasure med Nicholas Cage. Lättsam, underhållande och ibland lite dråligt rolig. Ingen femstjärna men klart godkänd. Nu kväll alltså, trött och blir skönt att lyssna på slutet av boken

Good Night Sweden, wherever you are (eller nå´t)
0 kommentarer