Stormen i antågande

hemma igen, skönt, men hade förträngt all disk som blev kvar efter 'födelsedag'-fikat i måndags kväll. Nu är det gjort iaf. Katten tyckte det var skönt att se mig. Sprang runt fötterna som bara hungriga katter kan göra. Jag bortser helt från att det finns en möjlighet att hennes glädje bara bestod i att det kom hem en säck med kattmat.

Fredag imorron och Svea, Stina eller vad tusan hon nu heter är på väg. Hörde på radion att det redan var en mängd hushåll som var utan ström pga av stormen. Det har börjat blåsa här oxå och jag skall gå ut en promenad. Har längtat efter en skön promenad i busväder. Extra skönt att komma in sen.

Lägesrappor i övrigt:
-- ingen lunch eller middag idag. Starkt jobbat, hur var det med det nya livet egentligen? *fnys*
-- en vecka med mindre cola-light än tidigare genomsnitt. Har läst i tidningen att jag kissar aspartam och det vill jag inte, för då dör fiskarna i havet eller nå¨t.
-- min konsumtion av apelsiner har inte minskat det minsta. Stöddricker juice desstuom, det var väl f*n om inte blodvärdet gått upp. Skall kolla i morron om jag hinner
-- Personalfest i antågande, dansbandstema, vad tusan skall jag ha på mig?

Nu, promenad, dusch och ev en stund bland kuddarna i soffan... imorron F R E D A G!
0 kommentarer