Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Måndagen den 30 juni 2008 har bara 26 minuter kvar att uträtta nå´t stort på...

Natt i stugan och jag har 'drällt' hela kvällen och slapp därför ta i tu med dammsugaren och skurhink. Smart drag. Fönstren behöver putsas oxå. Lyckliga jag har ju ett presentkort på en fönsterputsning som jag fick i julklapp. Perfekt tjejer, de e bara å skrida till verket för nu vill jag kunna se sjön igen. Tror nämligen att isen har gått ;-)

Både Sandra och jag har varit till frissan idag. Sandra inte nöjd med sina slingor och färgen på resten. Blev inte som hon tänkt. Tjurar lite för de 1200 kr det kostade. Jag är rätt nöjd idag. Kom dock hem med nå´ra produkter som är nya och till dem kanske jag är lite skeptisk möjligen.

Kryddparty - eller party och party, vetefasen varför de ska heta det. Trevligt-sällskap-och-mycket-gott-fika-träff är mer träffande. Nåja... Hunden är nypromenerad och nybadad. Kvar av dagen är en tv-stund i soffan.

Vi har förresten letat i diken vid vägen efter Elsa-kissen. Vi har lagt lappar med bild på katten och våra telefonnummer i brevlådorna häromkring ifall nå´n skulle få syn på henne. Idag har det ringt en full donna till 3 av oss och berättat att de sett en katt som var ihjälkörd på vägen precis i närheten av där vi bor. Usch, de vill man inte gärna behöva se, och vi har gått och letat men inte funnit nå´t. Eftersom det var ett (ö)känt fyllo som ringde så kanske vi kan hoppas att det var bara dravel och inget annat. Hoppas Elsa lever och mår bra...

Gonatt på er som fortfarande e uppe och gomorron på er andra som läser det här imorron bitti. Jag har mest besökare på morronen av någon anledning...

1 kommentar
supermamma

Jag ska prova lite slingor och en klippning i morgon får se om jag blir nöjd!

Ha en bra dag