Heja Ryssland!

... en rubrik som drar ögonen till sig va  ;-) Den törs jag nog inte stå upp för.... Såklart håller jag tummarna på fosterlandet, såklart är det så.

Här hemma är det fotboll som gäller nu, det är laddat med 'gott' och kommentarerna är vässade.

Själv hänger jag mig åt lite jobb....

Idag fyller Tindra 6 år och har blivit stora tjejen som skall börja skolan till hösten. Förskolan visserligen men de går tillsammans med 1:orna så det räknas. Hon bjöd på kalas idag. Köttbullar och makaroner till middag och sen en tårta som hon gjort helt själv. Mumsfilibabba. Tack goa rara Tindra!

Mycket presenter förstås, jag tror att det som lockade mest var en heldag på Storsjöbadet, det helt ombyggda äventyrsbadet som ännu inte öppnat efter renoveringen. Där vill jag oxå vara en heldag.

Imorron 40-årskalas och sen e de midsommarafton. Skit att jag jobbar hela helgen, eller jobbar och jobbar. Bär telefonen, men det innebär att det inte blir så långa turer någonannanstans än inom dator-räckhåll. Inget besök i stugan alltså. Men för att citera Sandra häromdagen "Mamma du kan lika gärna sluta tjata om stugan, för de e ändå bara du som vill vara där" -- så är väl sannolikheten att jag fått med mig nån dit zip zero och nada....

Over-And-Out
0 kommentarer