Ett annorlunda uppdrag

... fick vi se att pistören i backen fick rycka ut på igår. En liten kille hade halkat inne på en baja-maja-toa i närheten av skidbackan. Han hade slagit i sina juveler rejält och skrek nu i högan sky. Stackars liten.
Mamman till killen kom springande och skrek högljutt att hon behövde hjälp.

Vad tänkte hon då liksom? Självklart hade lillkillen galet ont och det var synd om honom men vad tänkte hon att pistören skulle kunna hjälpa till med? Hålla i  ;-)  Tror att killen tyckte det var nog pinsamt ändå att stå där med byxorna nere i kuren och ha jätteont samtidigt som mamma öppnade dörren på vid gavel och sprang ut och begärde hjälp. Klart hon blev stressad oxå men den bästa hjälpen till honom var förmodligen en lugnare mamma och mycket tröst.

En skiddag igår alltså, åkte upp på morronen och jobbade ett par timmar drygt och stack sen iväg och mötte upp kusinfamiljen i Björnen. Det var 26 grader kallt på morronen så jag trodde det skulle bli nå´ra enstaka åk bara. Visade sig att solen sänkte temperaturen till -8 eller liknande och det var superskönt! Det blev åk hela dagen. Premiär för Iilla Ingrid och det gick med glans. Tindra blir tuffare och tuffare och ville upp i backarna en bit. Kul!

Roffe hade lagat god mat när jag kom hem igår. Kram och tack för den! Somnade stört i soffan efter ett glas vin...

Idag:

- Annandag påsk och jag jobbar mitt sista arbetspass för påsken 2008
- 26 grader kallt ute och jag är orolig för katten som dragit ut på en turne´igen. Lever du Elsa? Var är du?
- Havregrynsgröt-frukost nu och sen bär det av 9 mil västerut

Tjing!
0 kommentarer