Lördag igen

... veckan gick ganska snabbt ändå, trots bortavarelse. Alltid skönt att komma hem till egna sängen...

Ledig är jag oxå - hela  helgen. Inget särskilt på schemat egentligen.

Pubkväll dock, så vid 18-tiden är det dags att dra iväg på 'jobb'. Känner mig inte så motiverad till allt 'extra' längre. Jag skulle vilja skala bort allt till ett minimum av jobb och göra fritid av resten. Alltså verkligen FRI tid och inte fritid som skall läggas på annat arbete någonannanstans. Mitt mål är att alltid kunna ägna familjen tid, närhelst jag vill. Vill slippa detta ständiga kompromissande och känslan av att man alltid är på väg någonstans. Vill slippa känna att när jag kommer hem från jobbet så 'måste' jag jobba 'bara liiiite'.

Ingen sovmorron idag, Roffe uppe med tuppen, men så somnade han tidigt igår oxå. En gammaldansk senare... zzzzz  :-)  Vi har precis tagit en långpromenad med hunden. Skönt väder att promenera i. Blev ingen skogssväng idag, blev koppelpromenad istället. Får duga.

Nu blir det en tur till stan tror jag. Har fått lust att påskpiffa lite...

Krya-på-dig-kram till mamma som har fått lunginflammation och låter riktigt risig när hon hostar. Lillebror e visst åxå kass så han får oxå en krya-på-dig-kram
0 kommentarer