Telefonfri kväll

... javisst. Då passar jag på att ta en efterlängtad och behövlig motionsrunda med vovven. Jobbarhelger innebär sällan eller aldrig tillfälle till varesig friskluft eller ordentlig motion. Detta är bonus alltså.

På min meritlista kan jag nu lägga till att jag klappat på ett lodjur, dött iofs, men alldeles färskdött så jag tycker det räknas nästan som levande. Jättefin stor kisse med gigantiska tassar och sylvassa klor. Det var en hona så hon var  inte så stor. Lite sorgsen kan jag känna mig att hon behövde dö trots att jag vet att de kan göra rätt stor skada på andra djurbestånd. De jagar inte så 'snyggt', de kan bara käka köttet innan det hinner frysa och medan det är färskt så de dödar fler djur än de kan äta upp, därav det skamfilade ryktet i jägarkretsar. Tydligen så har vi i Dvärsätt med omnejd många. Många betyder i Lo-sammanhang fler än 5 st.

Nä, iväg med mig nu! Imorron är det viktväktarna dessutom, hujedamej. Malin och jag käkade onyttigt på JVG (järnvägsgrillen) i Järpen på väg hem idag. Det lär inte passera omärkt misstänker jag. Det blir till att vandra till Lillhärdal eller nå´t för att sona de synderna ;-)
0 kommentarer