Bloggens design...

... vill jag göra nå´t åt. Har lite ideér men vet att om jag sätter mig ner och börjar med det igen så kommer det springa iväg en jädra massa timmar som jag inte har. Det är kul men tidskrävande. OK, lägger det på hyllan ett litet tag till.

Idag har vi firat Roffe som fyller en massa år. Krävs skapliga lungor för att fixa att blåsa ut alla ljusen samtidigt  ;-) F och jag busade lite och hittade på att vi skulle åka till stan och käka, så jag som har Åre-vecka smygåkte buss därifrån, satt förresten bredvid en kille som petade näsan och torkade på byxorna. Uäää och bläää, tjöjs och kräks...  Roffe anade nog inget förrän halvägs till stan då han försökte pressa ur F nå´t vettigt... Blev iaf en liten överraskning hoppas jag. God mat och trevligt sällskap... avslutade hemma med kaffe och tårta.

Att åka buss förresten, bekvämt färdsätt men på nå´t knäppt vis blir jag rastlös av att åka. Handlar alltid en tidning för jag tror att det kommer att vara så skönt att hinna läsa den i lugn och ro. Men vad händer? Jo, jag stressläser (eller ögnar igenom den hastigt snarare) och sitter sen och gnissar på sätet. Den 1.5 timman det tar blir en hel evighet. Bara att sitta och glo ut genom fönstret på vägen som aldrig tar slut....

Igår körde far och son på ett rådjur. Audin är inte sig lik, det fattas lite prylar längst fram, i gengäld så har där prytts med hårtussar. Uschiamej, det kom hoppande upp på vägen från ingenstans och var tokdöd ögonblickligen. Där ser man vad allt händer snabbt. En ynka ögonblick som skulle kunna förändra precis allt eller ingenting.

Nä, nu blir det till att maka undan Sandra Martina ur soffan, hon har brett ut sig och snarkar säkert redan, planen e att följa hennes exempel (att slumra lite alltså, jag hoppar över snarkandet).

NattNatt
0 kommentarer