Ett tecken?

Roffe på väg hemåt och slog precis en signal.

På ett visst ställe efter vägen såg jag för länge sen nå´ra älgar stå på en ängskant. Jag såg dem alldeles i början av min anställning så det är ett tag sen nu. Den gången var han inte med och har hela tiden hävdat att det aldrig går nå´ra älgar där och jag har alltså stridit för motsatsen i 6 år nu.

Har skämtsamt sagt nå´ra gånger att den dagen de kommer att stå där igen är det dags för mig att byta jobb (och sluta pendla så långt varje dag).

Idag stod de ett par små-älgar där!

Är det ett tecken på att jag nu skall ta och kolla över om det finns någonannanstans att jobba? Helst med cykelavstånd till 'hemma'? OK att de var små och att jag inte sett dem själv den här gången men ändå, är det inte möjligen ett tecken?
2 kommentarer
Anette

Tror att du börjar vara i det läget att det finns lite tecken överallt, eller hur?
Kram

Helen

:-) Jo, det kanske e så att man om man letar och anstränger sig riktigt mycket så hittar man de där små tecknen som man så gärna vill hitta ;-)