Fredagen den 2 maj

... japp, nu är vi inne i maj och det betyder att vi kan vinka av vintern för den här gången. Vintermänniskan är nöjd för säsongen även om det kunnat vara mera stuga på helgerna. Sätter det på önskelistan inför nästa säsong.

Idag jobbar jag hemma tills vi är klar med en del sommarförberedelser och sen blir det ledigt med jourtelefonen i fickan. Jag kan inte åka så värst långt men det gör inget.

Roffe har precis dragit till Verdal för att göra säsongspremiär på bana. I Golfhallen har det ju blivit nå´ra timmar men det räknas inte. Banorna på den norska sidan är klara för spel mycket tidigare än våra här, trots att det är nästgårds. Det lite småroliga med det är att det är Golfströmmen som fixar deras mer gynsamma förhållanden.

Lex ligger ihoprullad i sängen (Sandras) och jag låtsas som jag inte ser honom, han gjorde sig riktigt illa igår då han sprang rakt över en hög med gammalt bråte på morronpromenaden. I högen låg t ex gamla rostiga burkar, cykelkadaver och gammalt virke. Tror att det var en spik som han klev på för såret här djupt och liksom rakt inåt. Han skrek till lite men sprang sen vidare som om inget hänt. Det var först när Roffe skulle sätta på honom kopplet som vi såg att det pulserade fram en massa blod ur hans fot. Utefter kvällen blev det bara sämre och sämre. Ville inte ens prova att gå på den, blev varm och het om nosen och allmänt slö. Nawwww, kraken då

Nu har jag väntat flera minuiter på att min citrixinloggning skall bli klar, men icke, det är nå´t som är strul nu...

Over-and-out
0 kommentarer