Mor lilla mor vem är väl som hon

... morsdag på söndag.

Då åker jag och Ida iväg så jag ska fira min mamma imorron tänkte jag. Tänkte mig en fin korg med blommor. Har sett ut en 'korg' som är gjord i zink. Fylld av sommarblommor. Tror jag blir fint på bron 'därhemma'.

Konstigt att det fortfarande kan vara 'hemma'. Det är trots allt dryga 20 år sen man bodde där och slogs med brorsorna och läste Kamratposten  :-)

Roffe har lagt ner hela sin själ i en länge efterlängtad utemöbel som hans mamma säkert för många år sen började önska sig. Den skall stå på hennes 'hemgård' som nu är fritidshus. Den blev jättefin och är gjord huvudsakligen av jättegammalt virke som legat som golv någonstans. Okänt vad det var för virke, men färgen skiftar åt rött. Stilig.

Törs lägga ut en bild här trots att det är ett par dagar kvar. Är det nå¨t jag kan sätta min högra hand på så är det att hon INTE läser min blogg.

image104

Nä nu ä det lite snabbt  jobb kvar av kvällen. Jag har hunnit ikapp med det mesta och lyckats omförhandla 'deadline' på lite annat. Heja mig! Ligger bra till för att kunna vara ledig utan magont alltså. Weeyee!!

Gonatt
0 kommentarer