Nu är det iaf sommar!

... men bara här på bloggen  :-( Har sommarpyntat lite här men IRL så suger vädret. Fy fasen på renaste svenska utan brytning va eländigt vädret har varit ett långt tag nu.

Rena rama depparläget. Kallt, regnigt och blåsigt.

S har kommit hem från sin långa tripp i varmare länder. Skönt välkomnande hon fick. NOT!

Har gått en ynklig promenad med hunden och det fick bli ett bad efter det, han bli frusen som på vintern. Huvva.

Förresten lite kul var det på promenaden. Anledningen till promenaden var att vi skulle försöka hitta Roffes telefon som han tappade igår kväll på cykelrundan. Gick sakta och ringde till telefonen där det hördes att signalerna gick fram vilket vi nog tyckte var rätt märkligt. Telefonen har ju trots allt legat ute i regnet sen igår.

Nåja, fortsatte promenade och ringandet i förhoppning att få höra signalen någonstans i diket. Efter ett tag så ropar Roffe till: "Nä nu var det upptaget" varpå vi såklart tycker att här har vi fått nå´n på tråden som antingen har hittat eller snott telefonen och tröttnat på att vi ringde en miljon gånger. Hur som helst så ringer jag en gång till och då svarar någon: "Hallå" och  vid det laget stressar jag upp mig för jag har inte räknat ut hur jag skall bete mig eftersom jag nu pratar med en tjuv  :-)
 - Hej det är Helen
- Ja, hej
- Vem är du då?
-*tystnad*
- Ja, de e F! (Roffes son som jag inte alls kände igen rösten på, jag pratade ju fortfarande med tjuven)
- eeee lång tystnad från mig
- Var e du?
- Ja, hemma! smått irriterad eftersom jag nyss stod innanför dörren och visste att han var hemma.
De va ungefär här som jag äntligen börjar fatta.... och fnisset kommer lite förläget...

Telefonen som vi letade (och som Roffe letat sen igår) har alltså hela tiden funnits hemma. Den låg bland kuddarna i soffan helt enkelt. Hahaha :-)
0 kommentarer