Med i matchen igen

... har varit out ett par dagar. Jag ogillar att kräkas så att jag kan kräkas för att jag tänker på vad äckligt det är att kräkas. Buäää...

Trött och lixom darrig blir man men kräks tack och lov inte längre. Magen tål inte så mycket mer än te och cola-light nu, det bullrar och mullrar som åskan om jag försöker stoppa i mig nå´t som inte flyter. Skiträdd (haha) för att behöva springa på toa och ha panik på jobbet så är valet att låta bli att käka lätt.

En skorpa idag satte igång ett mindre världskrig så sen har jag låtit bli.

En tanke har slagit mig och det är att min pigg-och-alert-dryck kanske är hokus pokus och egentligen det som ger mig kräket... tänk om det är så. Det skulle rensa kroppen och det kunde bli i olika form tydligen, huvudvärk, trötthet, pigghet, yrsel, utslag mm mm. Står inget om kräk i klartext men det kanske står mellan raderna???

Nåja, nu är det blixtmiddag för Ida. Flingor och mjölk och jag håller tummarna för att barnavårdsnämnden inte dyker upp och kontrollerar det näringsintaget. Sen sticker vi till mamma och pappa och umgås en stund innan jag drar vidare till Närrdda på lite besök där

Jo´rå så att...
1 kommentar
Cissi

Kräkas är nog det värsta jag vet!

Vad är det för pigg-och-alert-dryck du dricker?