Änglar finns dom?

Har sagt det förut men just nu bara brinner jag av lust att göra en massa pyssel och knåp. Har lixom inte tid att jobba eller plugga för det är så mycket som bara vill bli gjort  ;-)

Har lånat en bok på biblioteket. Jo, det är sant, jag har varit på bibblan, rätt många år sen sist. Var när jag pluggade sist när jag tänker efter. Vi kan låta bli att räkna efter exakt hur många år sen det är  ;-)

Precis på samma hyllplats på programmeringstekniska böcker, böcker för nätverkplugg osv så står där en himla massa andra böcker som lockar tusenfallt mycket mer än sina stallbröder så att säga. De här böckerna står dessutom med framsidan utåt och lixom 'säljer' sig själv direkt. Skitsvårt när man bara fick ta 3 av dem... Åh va mycket roligt det fanns

Fastnade för en bok om änglar, en om hjärtan och en med julpyssel såklart. Julpyssel går det aldrig att få nog av, har nå´ra hyllmeter här hemma oxå. De här ängelgubbarna gjorde jag i helgen utifrån boken

Det var lite knåpigt, men fick hjälp av Roffe med att svänga sågen på rätt ställen, höll på att bli en strypt ängel först. Nåja, fick till nå´n slags teknik på den andra gubben. Skitkul var det att göra de två testexemplaren. Nu ska jag dra vidare på lite mer avancerade änglar härnäst. Kanske dyker upp nå´n bild senare

Dvärsätt; Änglar

2 kommentarer
Bitte

Jättefina änglar, min mamma har också en pyssel gen men det har hoppat över mej. Hon pysslar och pysslar. Jag tänker att det där skulle vara skoj och inte så svårt, sedan blir det pannkaka eller så inte alls som det är på bilden så jag har gett upp. Mamma pysslar för mej med.

Helen

Bitte: Det kanske räcker med två stycken pysslare i släkten (med samma namn dessutom). Kvoten kanske är fylld nu. Du fyller förresten upp kvoten för resande alldeles själv ;-)