Årets första snöfall

iaf här hemma i Dvärsätt... Snöar för fullt och jag vet inte vad jag skall tycka egentligen. Gruvsamt får jag nog säga efter nå´ra sekunders eftertanke. Inte att det blir vinter för jag tycker mycket om den årstiden åxå. Det gruvsamma är perioden innan snön ligger på marken för att stanna kvar, det här av-på-slask-regn-smuts-kallt ger jag inte mycket för. Helt omöjligt att klä sig för oxå, så promenaderna blir ofta blöta och skitiga.

Annars är det lördag idag och jourtelefonen ringde inte förrän vid 9 första gånger vilket ändå gav en sovmorron. Nice!

Lär inte komma så mycket längre från hemmet än möjligen en promenad runtom byn för att hinna hem om det krisar ihop sig någonstans och jag måste hjälpa någon i nöd  ;-)

Rätt irriterande att ha jourtelefonen faktiskt, när vi inte 'jobbar' helger som vi gör längre fram under säsongen. Nu måste någon helt enkelt bära telefonen och hålla sig kontaktbar och uppkopplingsbar. Det betyder att helgerna blir låsta och man vet aldrig om det ringer 1 ggn eller 100 ggr på en  helg. Lite morr här alltså
2 kommentarer
Bitte

MEN.... snö NEJ inte än! Du vet ju vad jag tycker om det vita eländet. Det är där med snö regn blask smuts blandat med lite regn och plusgrader som vi mestadels får pröva på här. Usch Inte snö här förre jul hoppas jag. Idag har vi haft + 15 mitt på dagen så det känns väldigt avlägset än som tur är. Vi satt ute i solen och fikade så behåll snön du så sitter jag ute och fikar ett tag till:-)

Bitte

Anneli

Skumt kändes det när jag putsade fönster i den lilla snö yran som damp ner :-)