Lite i förväg

Torsdag morron, har precis tefikat med Roffe. Vi var till mamma och pappa igår och fick med oss tunnbröd hem, eller 'stut' som vi norrlänningar säger. Gott!. Roffe den kraken måste åka uppöver idag medan jag är novemberlovsledig och kan strutta runt i mysdressen en stund till...

Började snöa igår kväll och det ligger fortfarande kvar på backen. Whieyyee... de e jättefint och sex grader kallt! Börjar direkt att längta till advent då man får byta till juligare gardiner, ta fram alla ljusstakar och stjärnor och sen njuta med glögg och pepparkaka. Åhhh, längtar längtar.

Egentligen går jag ju händelserna i förväg här, eftersom det är helt OK att pynta lite inför den här helgen oxå. Halloweenpynt dock, inte samma myskänsla som ljusstakar och änglar men det är ändå kul. Lösa planer på en liten halloweenmiddag till helgen. Ska kolla upp det mera idag.

Annars är det gött att vara ledig, gårdagen spenderade Malin och jag i bilen för övningskörning och filval i olika korsningar. Gäller att vara snabb att hinna se vad skyltarna säger och inte köra för att man vet hur man kan ta sig dit eller dit. Skyltarna säger ofta nå´t annat. Lurigt.

Stan hann vi göra oxå, med Sandra och Ida som sällskap och Ida´s kompis E som snällt fick hänga med fram och tillbaka hit och dit för att hitta en jacka åt Ida. Hittade en tillsist. En skidjacka med brunt rutigt tyg. Nu måste vi hitta en mössa som är åt det oranga hållet, möjligtvis kan en naturvit funka oxå.

Nähepp, nu skall jag fortsätta tvätta och fixa med garderoberna, sen skall jycken och jag till skogen och ta hem enris och annat fint till krukorna ute. Jag får nog fixa med riset själv, jycken lär vara upptagen med annat  ;-)

Dvärsätt, Advent
1 kommentar
Anneli

Visst är det härligt med snö!! hoppas hoppas att den ligger kvar,fast så brukar det inte vara hoppas hoppas ändå :-)