CarpeDiem

söndag igen.... Det är Åre-vecka i antågande så jag ska fixa med kläder och packning inför det. Hoppas hinna med en riktig långpromenad som inte blev någon igår då vi hade fullt schema hela da´n. Lex jagar älg med sin husse så jag får knata utan det sällskapet. Sandra jobbar och Malin har dragit till Sundsvall för lite shopping. Hoppas på att Ida vill sällskapa på en tur

Igår var vi på Jamtli och matade getterna och kollade in en massa annat. Avslutade med att gå in i en utställning: Dagis -71. Nostalgi så det förslog. Inte för att jag var på dagis när jag var liten men vi kommer väl alla ihåg pyssel med färgade makaroner (helst guld eller silverfärgade förstås). Knäckformar uppklistrade på pappersfigurer och sist men inte minst alla urklippta ansikten i profil. Jajemän... Att alla kläder syntes oranga eller bruna kommer man ju oxå ihåg, samt glasögon över hela ansiktet på morsan och kjol med knästrumpor. Televinken på TV eller LP-skiva. Nostalgitripp så det förslog som sagt. Tindra och Ida såg mest fundersam ut

Sen en tur till stan för överraskning till Tindra som var ett biobesök. Vi såg premiären på Wall-E, den var inte så bra tyckte jag, gullig i storyn möjligen men inte underhållande alls annars. Tindra däremot tyckte att den var bra och det var ju huvudsaken. Middag hos Tindras mamma och pappa sen, jättegott med grillat. Säsongens sista utegrillat?

En hel dag med sol och värme har vi haft. Lovely...

1 kommentar
Ulla

Wall-E vill svärfar se och vi har lovat att se den med honom.