Ännu en

arbetsvecka har snart gått. Snabbare än nå´nsin tror jag. Till veckan skall det visst bli vårväder med mellan 10 och 15 graders värme. Hur skönt låter inte det?

Dvärsätts Skola har varje år en påskmaskerad där barn och lärare går på en tipspromenad runt byn. Jättekul att titta på. Förra året var Ida utklädd till pirat tror jag. I år är utmaningen större: Teletubbies. Tål att funderas på hur det skall lösa sig.

Jag är i bästa fall ledig på Skärtorsdagen och skall se till att inte missa paraden. Planen e att dra till stugan med en massa prylar och sen åka hemåt och jobba långfredag för att framöver fredagkväll eller lördag morron åka upp för att fortsätta fira påsken. Längtar!

Idag fick en påsktupp följa med hem från affären. Jag försvarar det med att tuppen är grå och passar jättebra in i köksfärgen just nu hur som helst. Kanske han inte ens är en påsktupp utan bara en tupp rätt och slätt. Jo, så är det. En tupp har jag köpt alltså, inget annat.

Kväll i stugan och det är bara en tandborstning bort nu...


4 kommentarer
Cissi

Klart det är en tupp! :o)

Så du är nästan helt ledig över påsk så skönt! Jag kommer till fjälls på skärtorsdagen, det blir ingen fika den här gången heller.. Synd!

Hoppas ni får en avslappnad och skön påsk!

Micke

Helgkram från storstan

Anneli

Hoppas det blir lika bra väder som på kortet så det här gråa i ansiktet försvinner =D



Trevlig helg

Anonym

Det ser helt underbart ut på fotot

Hoppas på fint påskväder kram Tingeling