In mot den låååååånga fredagen

.... kollat lite på TV och förberett för påskhelgen. Imorron blir det jobb och Åre. Lite gruvsamt som vanligt. Middag hos mamma och pappa. Jättegott påskbord och sen kyckling och potatisgratäng. Mumma.

Grannarna har haft fest. Med betoning på haft. Någon idiot fick för sig att köra bil och körde rakt ut en lekhage/sandlåda och blev stannande bland gungorna. Någon viftar med händerna och skall slåss och skriker så hela kvarteret borde vara vakna vid det här laget. Osäkert om det är personen som äger bilen som är arg för att någon annan kört den eller om det är någon som är förbannand på fyllkörningen överhuvudtaget.

Bilen blev aningens kraschad och gungställningen oxå. Festen fick besök av 2 polisbilar och avslutades därmed. Följde dramat en stund och kan konstatera att 1 person nu fick åka med till stationen. Dock inte den person som startade fyllkörningen. Den som hjälpte till att dra lös den först körda bilen. Knappast rättvist i den meningen kan hålla med om det men fyllstyrning var det hur som helst.

Såg aldrig vem som körde först... Skulle önska att jag gjort det och jag skulle önska att jag var den som ringde till polisen oxå. Jag är för feg. Hade jag ringt när tanken slog mig och det började bli otäckt så hade poliserna kommit under tiden de grejade med bilen. Nu kom de precis på mållinjen. Slagen med målfoto och alla hade hunnit springa in igen...

Jojo, lite spänning så här på torsdagkväll
0 kommentarer