Jädrar vilken lång lista med sanningar

lista... Den har jag hittat hos Tingeling. Tog en stund att knåpa sig igenom  :-)

1. Hur gammal är du om fem år? Står att jag är född 67 på mitt körkort. Kan aldrig stämma att jag då skulle vara 47! Nä, alltså 27 stämmer bättre  ;-)
2. Vem var den sista du träffade? Utanför familjen så var det en granne på vägen  här strax utanför.
3. Hur lång är du? 169 cm och precis som Tingeling så är jag lite för kort  ;-)
4. Vilken var den senaste film du sett? På bio var det Valkyria (Hitlerfilmen)
5. Vem ringde du senast? Till Hundfjällets Reception (jobbar idag och de hade ett litet bekymmer)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jobbstuff till Marcus som har driftjouren idag.
7. Vad är helgens planer? Nästa veckas helg blir det Skjutskjut i Åre och förhoppningsvis afterski på torget med tillbehör
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Olika, korta enkla saker är effektivast via sms, annat får bli vid ett samtal
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sedan massor av år
10. När såg du senast din mamma? I onsdags när vi skulle visa Malins 'nya' mun utan tandställning
11. Vilken ögonfärg har du? Oskyldigt blå
12. När vaknade du idag? 08:00 av klockan, somnade om och vaknade sen av ett ryck när jourtelefonen ringde.
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, eller egentligen var det min bror som hittade den på golfbanan, men hon fick bo hos oss sen
14. Vilken är din favoritplats? Finns flera, ibland ensligt i fjällstugan, ibland på en trång strand vid medelhavet. Hemma i soffan med eller utan sällskap.
15. Vilken plats föredrar du minst? hos Tandläkaren
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Å herregud, ingen aning, lever liksom 4 minuter framåt hela tiden.
17. Vad skrämde dig som barn? Döden och krig och rädslan för att mina föräldrar skulle skilja sig
18. Vem fick dig att skratta senast? Pixel
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Hrmm... näeee kanske inte. Men har inget kvar att spela dem på.
20. Har du stationär eller bärbar data? En av varje
21. Sover du med eller utan kläder på dej? Är trosor kläder?
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5-6 tror jag
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på nån? Huvva, ja på en stackares skor. Bläää
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota
26. Är du social? Japp, om jag vill, men har blivit så pass vuxen att jag kan låta bli att vara det oxå
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa, Resa, Resa och Resa igen
29. Tycker du om kina mat? Nix, ris är inte så mumsigt. 
30. Tycker du om kaffe? Nix, bara när jag varit gravid. The däremot, de e en last
31. Vad dricker du till frukost? Te eller ColaLight
32. Sover du på nån särskilld sida? Alla, snurrar som få
33. Kan du spela poker? Nix, Roffe har ett flertal gånger försökt få mig att fatta, men ja e trög
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroende människa? Haha, beroende av vad? Rök- och snusfri är jag iaf. PhotoShop är min drog just nu.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Näpp, flera som fyller år strax före och strax efter däremot.
37. Vill du ha barn? 3 + 2 i bonus räcker fullgott!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska möjligen. 4 ord på tyska kanske, det är allt.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? ColaLight
42. Äger du dyra smycken? Nix
43. Har du någonsin testat narkotika? Japp, rökt en gång. Jädra dumheter.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Popkorn
45. Vem är den roligaste människan du känner? Micke lätt, ur den munnen kommer inte mycket allvarsamt  :-)
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr på mitt knä som minne av att jag snodde mammas cykel innan jag klarade av att cykla på den.
47. Vad har du för ringsignal? Thunderstruck med AC/DC
48. Har du kvar något klädesplagg från när du va liten? Nix
49. Flirtar du mycke? Nä det gör jag inte, kanske man skulle det?
50. Vart togs din profilbild? Har ingen profilbild, men fotot i headern är tagen här hemma.
51. Kan du byta olja på bilen? Nä  :-( Tycker illa om att jag inte kan så´nt  :-(
52. Har du fått fortkörningsböter? Flertal
53. Vilken var den senaste bok du läste? Har precis 'läst' klart "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson. Kanonbra den oxå!
54. Läser du dagstidningen? På Internet
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Nix
56. Dansar du i bilen? What? Vem kan det? Sjunger gärna och högt om jag e själv.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RixFm som rullar på av bara farten hela dagarna.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett bokningsnummer och ett datornamn, jobbrelaterat
59. När var du i kyrkan senast? Alla Hjärtans Dag på brorsans bröllop!
0 kommentarer