Slarvmaja

... ojojoj va jag slarvat med läsandet ett tag. Har inte fått upp farten efter påsk men nu måste det bli ändring. Basta!

Boken hade nästan fallit i glömska när den så förargligt tittade fram där under högen med ren tvätt på sängen. Nåja, jag lovar bot och bättring.

Fredag kväll och jag har precis landat bland soffhörnans mjuka kuddar. Svensk deckare på TV, Persbrandt i spetsen och det verkar spännande så jag ska nog slöa till här en stund. Imorron åker vi upp till Åre igen för Skjutskjutet. Håller vädergudarna vad de lovat får vi S O L och värme. Hoppas. Hoppas.

Tindra skall tävla  och jag håller tummarna för att hon eller Roffes Fredrik vinner SkjutSkjutsAudin, en fräck Cab som är förstapriset vid lottdragningen på startnumren. Spännande. Förra året råkade det vara dottern till en tjej som jobbar på mitt jobb som vann bilen. Tänk va häftigt att få cruisa hem i den  :-)

Blir lite kvällspartaj sen med grillmiddag och bus och till den har jag exprimenterat med en förrätt av matjessill. En slags tårta som var med i ICA-bladet för någon vecka sen. Spännande att se hur den smakar. Det ser gott ut iaf. Smakredogörelse redovisas senare.

Nä, nu får det vara kväll. Gonatt med er!
0 kommentarer